بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ

 
 

نقد تصوف و بدعت ها ( بررسی سند ذکر ایام هفته و اثبات جعلی بودن آن )

 
 
محب الحسین
محب الحسین

« بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ »
پایگاه منتظران حضرت حجة بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پست الکترونیک
پروفایل مدیر وبلاگ

 

 

موضوعات

بدعت

نقد تصوف

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

دراویش گنابادی

 

مطالب اخیر

ذکر ایام هفته عمل صوفیه...

سند ذکر ایام هفته ❗

ذکر ایام هفته جعلی و باطل است

ذکر ایام هفته بدعت است

دراویش (صوفیه) گنابادی

ای کميل...

نابودی بدعت ها

حدیث امام هادی علیه السلام درباره صوفيه

ذکر ایام هفته بدعت است

 
سند ذکر ایام هفته (14)  ذکر ایام هفته (13)  بدعت (13)  تصوف (12)  دراویش گنابادی (12)  حدیث درباره صوفيه (9)  فرقه صوفیه (9)  نقد صوفیه (9)  دراویش (8)  صوفیه (8)  حدیث (7)  حدیث امام هادی (4)  درویش (3)  قطب (3)  حدیث درباره بدعت (3)  ذکر ایام هفته سند ندارد (2)  ذکر ایام هفته جعلی (2)  جعلی و باطل (2)  ذکر ایام هفته باطل است (2)  

برچسب ها

منبع ذکر ایام هفته (14)  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

آرشیو مطالب

دی 1398

 

نویسندگان

مدیر وبلاگ

 

پیوند های روزانه

بخش اول

جستجو

دوستان من

 

امکانات جانبی

RSS 2.0

 
حدیث موضوعی از 1 ⬅️ تا 5 به این وبلاگ امتیاز بدهید: ‌
 

دانشنامه مهدویت

لوگو دوستان

 

<54>

سند ذکر ایام هفته ❗

 

^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 

^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.

[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ] 

 

چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:

دستورالعملی در قالب ذکر ایام هفته - در سال ١٣۷۱ {هجری شمسی} - بر سر زبانها افتاد که بدون ارائه سند و مدرک روایی ابتدا این اذکار به شکل کاغذهای پِرِسی و نیم جیبی به چاپ رسیده و در بین عوام الناس دست به دست گردید و متاسفانه در صدا و سیما پخش شده و در مسجد جمکران نیز بدلیل بی دقتی و عدم توجه متولیان این امر به عنوان ذکری مجرب و صحیح السند در تابلوهای روان نمایان گردید، درحالیکه هیچ سندی برای آن وجود ندارد!!

 

 اما براستی این اذکار از کجا آمدند؟

این اذکار توسط قطب و مرشد فرقۀ ضالّۀ صوفیه (دراویش) گنابادی ایجاد گردید و توسط پیروان این فرقه تحت پوشش اذکاری در مذهب تشیع منتشر شد و پس از آن بدلیل عدم آگاهی مسئولین و همچنین بی دقتی برخی علماء حوزه علمیه نسبت به بطلان این موضوع همچنان این اذکار مورد استفاده قرار می گیرد!!!

 

 آیا استفاده از این اذکار و بردن اسماء الهی اشکالی دارد؟

أن ابلیس (لعنة الله علیه) تمثل لعیسی بن مریم (صلوات الله علیه) فقال له قل لا اله الا الله، فقال کلمة حق و لا أقولها بقولک.

ابلیس ملعون روزی در مقابل حضرت عیسی (صلوات الله علیه) ظاهر گردید، پس به او گفت (ای عیسی) بگو: لا اله الا الله، پس (حضرت عیسی) فرمود: لا اله الا الله کلمه ی حق است ولی آن را بخاطر کلام تو (و به سفارش و توصیه ات) به زبان نمی آورم.

محجة البیضا (مرحوم فیض کاشانی), ج ۵, ص ۵۴

 

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به شخصی که در خصوص معنای سنت و بدعت سوال نموده بود چنین پاسخ فرموده اند :

سنت آن چیزی است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) به آن عمل و سفارش می فرمود و بدعت آن چیزی است که بعد از ایشان (پیامبر اکرم) ایجاد گردید ...

بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏٢، ص: ٢۶۶


پس طبق روایت فوق ذکر ایام هفته که در زمان پیامبر و جانشینان ایشان یعنی ائمه اطهار وجود نداشته و در این عصر جدید به دست یک صوفی  ملعون ایجاد گردیده بدعت شمرده می شود و عمل به آن در حقیقت پیروی از بزرگان فرقه ضاله صوفیه بوده و عبادت طاغوت محسوب می شود.

 

حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام مردم را به دو دسته تقسیم نموده و می فرمایند:

«إنّما الناس رجلان: متّبع شرعة ومبتدع بدعة»

«افراد دو گونه ‏اند: يا پيرو شريعت هستند، و يا بدعت‏گزار در دين.»

نهج البلاغه، قسمتی از خطبه ١٧۶

 


جمعه ششم دی 1398 | بدون نظر

طبقه بندی: بدعت  

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin